Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO! 🔥

Ako preraziť na trhu? 7 overených tipov

29.3. 20205638x

Začínate podnikať a chcete preraziť na trhu, ale konkurenčný boj vo vašom odvetví je neúprosný? Nezúfajte! Sme tu, aby sme vám poradili ako na to.

Tu je 7 tipov, ktoré väčšina podnikateľov neovláda

1) Marketing je ako randenie

Najprv musíte svoju milú nespočetne krát rozosmiať a dokázať jej, že vám na nej záleží, až potom príde prvá pusa a niečo viac. So zákazníkmi je to úplne rovnaké. Venujte pozornosť im, počúvajte ich, rozosmejte ich, inšpirujte ich, vzdelajte ich a až potom sa pokúste niečo predať a výsledok sa dostaví, to vám garantujem.

Hlavne sa nikdy nesnažte požiadať o ruku na prvom rande tak, ako to robí 90% firiem, nefunguje to.

2) Najmenšia životaschopná skupina

Ak chete založiť novú firmu a dostať ju medzi ľudí, je pre vás dôležité nájsť tú najmenšiu a najužšiu skupinu zákazníkov, ktorí budú milovať váš produkt. Dôležité však je to, že zákazníkov musí byť dostatok na to, aby uživili chod vašej firmy, preto sa táto skupina nazýva životaschopná.

Títo nadšenci budú váš produkt hlásať ďalej a rozprávať o ňom ľuďom, ktorých by mohol zaujímať, a ktorých by ani nezaujímal, keby ste na nich mierili reklamu, pretože títo ľudia neskúšajú nové veci, ale nechajú si poradiť. Hľadajte teda nadšencov, ktorí budú šíriť váš produkt. To je skutočný marketing.

3) Dôvera

Treba si uvedomiť, že kým si nevybudujete dôveru, nikto si od vás nič nekúpi. Ako teda preraziť na trhu? Dôvera je základ v akomkoľvek vzťahu, či sa jedná o vzťah medzi ľuďmi, medzi firmami alebo medzi zákazníkom a firmou. Musíte teda dostať vášho zákazníka z bodu A do bodu B. V bode A si zákazník často ani neuvedomuje, že má nejaký problém (ktorý vaša firma rieši), tiež neverí v to, že mu vaša firma môže s niečím pomôcť, nepozná vás, nie je motivovaný, často krát ani nedôveruje sám sebe, nemá chuť riešiť problémy a nevie, prečo by si mal kúpiť práve váš produkt alebo službu.

Vašim cieľom je teda dostať tohto človeka do bodu B, v ktorom si plne uvedomuje, že má problém, a že vy ste ten, ktorý ho dokáže vyriešiť, živo si predstavuje výsledky, ktoré dosiahne vyriešením problému, nemá pochybnosti o vás ani o sebe, je motivovaný a chápe, že váš produkt je preňho dôležitý. Dôveruje vám.

4) Nie je to pre všetkých

Toto si treba veľmi dobre uvedomiť, nič nie je pre všetkých. Váš produkt jednoducho nie je pre všetkých. Práve naopak, je len pre pár ľudí, ktorí sú ochotní za váš produkt zaplatiť presne toľko, koľko si zaň pýtate a spĺňa všetky ich túžby! Venujte sa iba týmto ľuďom a nikomu viac. Ostatní pre vás neexistujú.

Tí vás nezaujímajú, pre vás je dôležitá len malá skupina ľudí, na ktorej musíte stavať, a ktorá váš produkt alebo službu odporúčaním roznesie do sveta. Toto je jedno z najdôležitejších pravidiel marketingu. Preto je dôležité podrobné cielenie a porozumenie v to, kto je váš skutočný zákazník. Zapamätajte si, že ak nepredávate vzduch, váš produkt jednoducho nie je pre všetkých.

5) Buďte iný

Ako skutočne preraziť na trhu? Buďte iný! Ako úspešný podnikateľ, musíte mať dokonalý prehľad o vašej konkurencii. Sledujte, čo vaši konkurenti robia, aké reklamy im bežia na Googli, na Facebooku a na všetkých iných online a offline platformách. Tiež sledujte, ako komunikujú svoje produky a čo pre svojich zákazníkov robia naviac. V momente, keď budete mať prehľad, čo sa na trhu deje, zistíte, že všetci to robia úplne rovnako.

Keď do Googlu napíšete daný produkt, všetky reklamy budú identické a tak to bude aj na iných platformách. Robte to úplne opačne, vykročte z davu, získajte pozornosť tým, že ako jediný nekričíte po zákazníkoch, ktorí o vás nikdy nepočuli, aby si od vás niečo kúpili. Pred tým, než sa niečo pokúsite predať im dajte niečo zadarmo (inšpiráciu, vzdelanie alebo zábavu).

6) Vzdelávajte

Ľudia sa od vás 10-krát radšej niečo naučia, ako si od vás niečo kúpia. Využite to a vybudujte si vďaka tomu dôveru. Vzdelávajte vašich potenciálnych zákazníkov o ich probléme, ktorý rieši váš produkt ešte pred tým, než sa vôbec pokúsite niečo predať. Vďaka tomu sa z potenciálnych zákazníkov stanú vaši skutoční zákazníci. Získate vďaka tomu dôveru a vykročíte z davu, čím budete iný. Váš produkt alebo služba sa tak bude predávať v úplne iných číslach.

7) Neodolateľná ponuka a garancia

Ak chcete predávať ako na bežiacom páse, potrebujete mať ponuku, ktorá sa neodmieta. Ak splníte všetky kroky napísane vyššie a dôjde k predaju, ponúknite tak veľa, že si zákazník jednoducho musí povedať, že by bol blázon, keby od vás hneď teraz nenakúpil. Navyše bude táto ponuka obsahovať garanciu, čím mu zaručíte, že váš produkt alebo služba funguje tak, ako hovoríte a odstráni neistotu (predsa len je čoraz viac firiem, ktorým sa veriť nedá). Táto ponuka a garancia budú v každom odvetví iné, ale zároveň nevyhnutné! Sú úplným základom predaja úplne čohokoľvek.

Aby sme sa však nebavili iba na teoretickej rovine, dám vám 1 praktický príklad. Ak by ste napríklad predávali kvalitné matrace, vaša ponuka by mohla znieť nejako takto: „Získajte najlepšie hodnotený matrac v Európe za rok 2019, ktorý vám ZADARMO doručíme až k dverám na skúšku až na 120 nocí.“ Je niečo, čo by vás držalo, aby ste rovno nespravili objednávku, za ktorú najbližšie 4 mesiace ani nemusíte zaplatiť? Mňa teda nie!

Kľúčom je byť špecifický a doslova ponúknuť niečo, čo sa nedá odmietnuť a je to o level viac, ako ponúka vaša konkurencia (zároveň to však musí byť pravda, ak váš produkt žiadne ocenenie nevyhral, určite v ponuke neklamte!)

Máte už lepšiu predstavu, ako preraziť na trhu?

Veríme, že vám tento krátky článok pomohol aspoň trochu zmeniť pohľad na komunikáciu vašej značky. Je to však len pár tipov, ktoré musíte dodržiavať, ak chcet byť v tomto neľútostnom kapitalistickom svete úspešný. Takýchto tipov a rád pre vás máme stovky, no do blogu sa bohužiaľ všetky nezmestia. Ak to teda s vaším podnikaním myslíte vážne a týchto 7 bodov vám dáva zmysel, prečítajte si aj všetky ostatné v našej členskej sekcii.

Pozrite si nápady na podnikanie.