Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO!
Pýtate sa, ako začať podnikať od nuly? Bez skúseností, kontaktov a kapitálu? Tak to ste narazili na správny článok. Čítajte ďalej a dozviete sa všetko potrebné k tomu, aby ste sa vyhli chybám, ktoré robí 99 % začínajúcich podnikateľov.
Úplne najdôležitejšie rozhodnutie v podnikaní je to na tom úplnom začiatku. Musíte si nájsť ten správny podnikateľský nápad, ktorý má nielen trhový potenciál, ale ktorý vás bude predovšetkým baviť.
Od tohto prvotného bodu vo vašom podnikaní sa budú odvíjať všetky ďalšie rozhodnutia. Práve preto je potrebné si dať „sakra“ záležať, s čím začať podnikať!
Ak nápad nemáte, vytvorili sme pre vás databázu so stovkami nápadov na podnikanie, aby ste sa tak mohli lepšie inšpirovať a pustiť sa do niečoho vlastného, čo vo vašom lokáli zatiaľ nie je.
Ak nápad máte, môžeme sa presunúť na krok 2 a zistiť, či sa doň skutočne oplatí vložiť vašu energiu.
V prípade, že máte podnikateľský nápad, ktorý má potenciál a chcete vstúpiť na trh, mali by ste si spraviť analýzu trhu a zistiť, či je po vašom produkte alebo službe dopyt a zároveň zistiť, aká je vaša konkurencia.
To všetko je dôležité práve preto, aby ste zistli, či si váš produkt vôbec niekto kúpi a dokázali sa odlíšiť od všetkých konkurentov…
Po tom, ako dokončíte a vyhodnotíte prieskum trhu so zistením, že po vašom produkte / službe je v danom prostredí dopyt a ste konkurencie schopný (cenovo, kvalitou, službami…), môžete sa pustiť do kreatívnej činnosti, ktorú až príliš veľa podnikateľov zanedbáva (čo hrá vlastne vo váš prospech).
Táto činnosť pozostáva z vymyslenia vašej konkurenčnej výhody a vašej neodolateľnej ponuky. Odlíšte sa, príďte s niečím novým a zaujímavým!
A tým nemyslím to, že musíte prísť s novou službou alebo produktom, ktorý na trhu neexistuje, vravím, že ak chcete uspieť, musia si vás ľudia zapamätať a preto musíte byť iný! Musíte ponúknuť niečo viac ako ostatní…
Napríklad, ak chcete rozbehnúť donášku PIZZE vo vašom lokáli, garantujte, že ju donesiete do 30-45 minút. Budete jediný, kto niečo takéto ponúka (budete iný!) a tým pádom si vás ľudia ľahko zapamätajú a budú šíriť povedomie o vašej značke ZADARMO!
Neviem ako viac by som mal podotknúť nekonečnú dôležitosť diferenciácie vašej značky pri vstupe na trh. Odlíšte sa a vytvorte neodolateľnú ponuku, ktorú na trhu nikto okrem vás neponúka!
Ak sa teda pýtate, ako začať podnikať od nuly, toto je rada číslo 1, ktorá vám zabezpečí, že vaše podnikanie bude úspešné!
Budúcnosť je už dávno tu, aj keď si to mnoho podnikateľov stále neuvedomuje. Ak chcete rozbehnúť nový projekt (je úplne jedno aký), vaša prítomnosť na internete je doslova nevyhnutná.
Výhod online marketingu je hneď niekoľko:
Jednoducho, online dokážete predávať! A to je predsa cieľom každého podnikateľa, generovať zisk.
Buďte trpezlivý. Pred tým, ako sa váš nový produkt alebo službu pokúsite predať vašim zákazníkom, vybudujte si dôveru. Najskôr je potrebné si vybudovať vzťah (rovnako, ako pri randení) a doslova dať niečo hodnotné predom zadarmo (informácie, zábavu, inšpiráciu, ochutnávku, skúšobnú verziu…).
Najprv dôvera, potom predaj!
Presne tak, pýtajte sa vašich potenciálnych a súčasných zákazníkov, čo viac pre nich môžete urobiť. Pýtajte sa, čo im prekáža a čo ich trápi. Pýtajte sa ich, čo sa im u vás najviac páči. Pýtajte sa úplne všetko, čo vás napadne!
Spätná väzba je veľmi dôležitá, aby ste mohli vašim zákazníkom prinášať viac, ako vaša konkurencia a tým zvyšovať váš tržný podiel a zisk. Naviac, vaši zákazníci budú vidieť, že vám na nich záleží, čím si získate ich dôveru.
Keď začnete podnikať, zistíte, že nikdy nie je všetko dokonalé a dokončené. Vždy sa nájde kopec vecí, ktoré jednoducho nestíhate alebo nie sú doladené na 100 %. Treba si určiť priority a sústrediť sa na tie najdôležitejšie a nie sa utápať v každom detaile, pretože sa z toho zbláznite.
Neskáčte z jednej úlohy na druhú, potom na tretiu a potom späť. Robte veci jednu po druhej, ale poriadne.
Keď sa skutočne rozhodnete, že chcete podnikať a viete presne v čom, vaša kreativita sa totálne naštartujte a začne vám napadať kopec nových nápadov, ako produkt dostať medzi ľudí, čo vylepšiť, s kým nadviazať spoluprácu, ako vyladiť dizajn, ako znížiť náklady a podobne.
Zapisujte si všetky nápady na podnikanie, ktoré dostanete, verte mi, že tak rýchlo ako nápad príde, tak rýchlo z hlavy aj odíde.
Heslo kvalita je viac ako kvantita v tomto prípade platí 2-násobne. Sú veci, na ktorých „ušetríte“, ak na nich nebudete šetriť.
Nešetrite na svojich zamestnanoch, radšej ich motivujte, aby odvádzali kvalitnú prácu.
Nešetrite na svojom webe, radšej si zaplaťte niekoho, kto to robí naozaj dobre.
Nešetrite na surovinách, radšej ponúkajte chutné jedlo.
Jednoducho sa nesnažte šetriť na nesprávnych miestach a buďte férový k ľuďom, s ktorými pracujete. Verte mi, že sa vám to niekoľko násobne vráti.
Ako povedal môj vzor a najlepší basketbalista všetkých čias, Michael Jordan, ak nevystrelíte na kôš, nikdy sa netrafíte!
Nikdy nebudete ľutovať, že ste začali podnikať, ale je možné, že budete ľutovať, že ste to neskúsili.
Podnikanie vás naučí veľa nielen o peniazoch, ale aj o ľuďoch a o živote. Ale čo je najdôležitejšie, dá vám slobodu.
Hlavné je začať! Začiatky sú síce vždy najťažšie, ale keď vydržíte a nevzdáte sa, príde zaslúžené ovocie, po ktorom tak veľmi túžite.
Na začiatok však potrebujete ten správny nápad na podnikanie, ako sme písali hneď na začiatku tohto článku. Ak ho máte, nemáte na čo čakať!
Ak však stále nie ste presvedčený, že ste našli dieru na trhu, inšpirujte sa najväčšou databázou podnikateľských nápadov v Česku a na Slovensku.