Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO! 🔥

Ako začať podnikať od nuly a zbohatnúť

21.6. 20204397x

Nie je to jednoduché, ale dá sa to!

Pýtate sa, ako začať podnikať od nuly? Bez skúseností, kontaktov a kapitálu? Tak to ste narazili na správny článok. Čítajte ďalej a dozviete sa všetko potrebné k tomu, aby ste sa vyhli chybám, ktoré robí 99 % začínajúcich podnikateľov.

ako začať podnikať od nuly

1) Správny podnikateľský nápad

Úplne najdôležitejšie rozhodnutie v podnikaní je to na tom úplnom začiatku. Musíte si nájsť ten správny podnikateľský nápad, ktorý má nielen trhový potenciál, ale ktorý vás bude predovšetkým baviť.

Od tohto prvotného bodu vo vašom podnikaní sa budú odvíjať všetky ďalšie rozhodnutia. Práve preto je potrebné si dať „sakra“ záležať, s čím začať podnikať!

Ak nápad nemáte, vytvorili sme pre vás databázu so stovkami nápadov na podnikanie, aby ste sa tak mohli lepšie inšpirovať a pustiť sa do niečoho vlastného, čo vo vašom lokáli zatiaľ nie je.

Ak nápad máte, môžeme sa presunúť na krok 2 a zistiť, či sa doň skutočne oplatí vložiť vašu energiu.

2) Prieskum trhu

V prípade, že máte podnikateľský nápad, ktorý má potenciál a chcete vstúpiť na trh, mali by ste si spraviť analýzu trhu a zistiť, či je po vašom produkte alebo službe dopyt a zároveň zistiť, aká je vaša konkurencia.

To všetko je dôležité práve preto, aby ste zistli, či si váš produkt vôbec niekto kúpi a dokázali sa odlíšiť od všetkých konkurentov…

3) Odlíšte sa

Po tom, ako dokončíte a vyhodnotíte prieskum trhu so zistením, že po vašom produkte / službe je v danom prostredí dopyt a ste konkurencie schopný (cenovo, kvalitou, službami…), môžete sa pustiť do kreatívnej činnosti, ktorú až príliš veľa podnikateľov zanedbáva (čo hrá vlastne vo váš prospech).

Táto činnosť pozostáva z vymyslenia vašej konkurenčnej výhody a vašej neodolateľnej ponuky. Odlíšte sa, príďte s niečím novým a zaujímavým!

A tým nemyslím to, že musíte prísť s novou službou alebo produktom, ktorý na trhu neexistuje, vravím, že ak chcete uspieť, musia si vás ľudia zapamätať a preto musíte byť iný! Musíte ponúknuť niečo viac ako ostatní…

PRAKTICKÝ PRÍKLAD

Napríklad, ak chcete rozbehnúť donášku PIZZE vo vašom lokáli, garantujte, že ju donesiete do 30-45 minút. Budete jediný, kto niečo takéto ponúka (budete iný!) a tým pádom si vás ľudia ľahko zapamätajú a budú šíriť povedomie o vašej značke ZADARMO!

TOTO SI NAOZAJ ZAPAMÄTAJTE!

Neviem ako viac by som mal podotknúť nekonečnú dôležitosť diferenciácie vašej značky pri vstupe na trh. Odlíšte sa a vytvorte neodolateľnú ponuku, ktorú na trhu nikto okrem vás neponúka!

Ak sa teda pýtate, ako začať podnikať od nuly, toto je rada číslo 1, ktorá vám zabezpečí, že vaše podnikanie bude úspešné!

jak zacit podnikat od nuly? budte jini

4) Buďte online

Budúcnosť je už dávno tu, aj keď si to mnoho podnikateľov stále neuvedomuje. Ak chcete rozbehnúť nový projekt (je úplne jedno aký), vaša prítomnosť na internete je doslova nevyhnutná.

Výhod online marketingu je hneď niekoľko:

  1. online reklama je lacnejšia ako offline reklamy
  2. dokážete veľmi úzko zacieliť na vašu cieľovú skupinu
  3. dokážete relatívne presne merať a optimalizovať vaše reklamy
  4. až 88 % ľudí, ktorí nakúpia v kamennej predajni ju prvotne vyhľadajú online
  5. dokážete sa vašim potenciálnym zákazníkom pripomenúť vo chvíli, kedy je to dôležité (emaily, sociálne siete, remarketing…)
  6. dokážete osloviť veľmi široké publikum
  7. môžete s vašimi zákazníkmi viesť dialóg, nie monológ, a jednoducho získať dôležitú spätnú väzbu
  8. dokážete si vybudovať vaše vlastné publikum (sociálne siete, emailová databáza) a následne s ním komunikovať ZADARMO
  9. spustenie a vypnutie marketingových kampaní dokážete zariadiť behom pár minút (aktuálnosť)
  10. na Googli sa dokážete zobraziť potenciálnym zákazníkom, ktorí vyhľadávajú váš produkt v momente, kedy si ho chcú kúpiť
  11. môžete si budovať dôveru a prinášať hodnotný obsah pre vaše cieľové publikum

Jednoducho, online dokážete predávať! A to je predsa cieľom každého podnikateľa, generovať zisk.

5) Nesnažte sa predať hneď

Buďte trpezlivý. Pred tým, ako sa váš nový produkt alebo službu pokúsite predať vašim zákazníkom, vybudujte si dôveru. Najskôr je potrebné si vybudovať vzťah (rovnako, ako pri randení) a doslova dať niečo hodnotné predom zadarmo (informácie, zábavu, inšpiráciu, ochutnávku, skúšobnú verziu…).

Najprv dôvera, potom predaj!

6) Pýtajte sa

Presne tak, pýtajte sa vašich potenciálnych a súčasných zákazníkov, čo viac pre nich môžete urobiť. Pýtajte sa, čo im prekáža a čo ich trápi. Pýtajte sa ich, čo sa im u vás najviac páči. Pýtajte sa úplne všetko, čo vás napadne!

Spätná väzba je veľmi dôležitá, aby ste mohli vašim zákazníkom prinášať viac, ako vaša konkurencia a tým zvyšovať váš tržný podiel a zisk. Naviac, vaši zákazníci budú vidieť, že vám na nich záleží, čím si získate ich dôveru.

7) Sústreďte sa na dôležité veci

Keď začnete podnikať, zistíte, že nikdy nie je všetko dokonalé a dokončené. Vždy sa nájde kopec vecí, ktoré jednoducho nestíhate alebo nie sú doladené na 100 %. Treba si určiť priority a sústrediť sa na tie najdôležitejšie a nie sa utápať v každom detaile, pretože sa z toho zbláznite.

Neskáčte z jednej úlohy na druhú, potom na tretiu a potom späť. Robte veci jednu po druhej, ale poriadne.

8) Zapisujte si vaše nápady

Keď sa skutočne rozhodnete, že chcete podnikať a viete presne v čom, vaša kreativita sa totálne naštartujte a začne vám napadať kopec nových nápadov, ako produkt dostať medzi ľudí, čo vylepšiť, s kým nadviazať spoluprácu, ako vyladiť dizajn, ako znížiť náklady a podobne.

Zapisujte si všetky nápady na podnikanie, ktoré dostanete, verte mi, že tak rýchlo ako nápad príde, tak rýchlo z hlavy aj odíde.

ako zbohatnúť - nápady na podnikanie

9) Nešetrite na dôležitých veciach

Heslo kvalita je viac ako kvantita v tomto prípade platí 2-násobne. Sú veci, na ktorých „ušetríte“, ak na nich nebudete šetriť.

PRAKTICKÉ PRÍKLADY

Nešetrite na svojich zamestnanoch, radšej ich motivujte, aby odvádzali kvalitnú prácu.

Nešetrite na svojom webe, radšej si zaplaťte niekoho, kto to robí naozaj dobre.

Nešetrite na surovinách, radšej ponúkajte chutné jedlo.

Jednoducho sa nesnažte šetriť na nesprávnych miestach a buďte férový k ľuďom, s ktorými pracujete. Verte mi, že sa vám to niekoľko násobne vráti.

10) Začnite podnikať!

Ako povedal môj vzor a najlepší basketbalista všetkých čias, Michael Jordan, ak nevystrelíte na kôš, nikdy sa netrafíte!

Ak nezčnete podnikať, nikdy nezbohatnete.

Nikdy nebudete ľutovať, že ste začali podnikať, ale je možné, že budete ľutovať, že ste to neskúsili.

Podnikanie vás naučí veľa nielen o peniazoch, ale aj o ľuďoch a o živote. Ale čo je najdôležitejšie, dá vám slobodu.

začnite podnikať teraz

Teraz už viete, ako začať podnikať od nuly!

Hlavné je začať! Začiatky sú síce vždy najťažšie, ale keď vydržíte a nevzdáte sa, príde zaslúžené ovocie, po ktorom tak veľmi túžite.

Na začiatok však potrebujete ten správny nápad na podnikanie, ako sme písali hneď na začiatku tohto článku. Ak ho máte, nemáte na čo čakať!

Ak však stále nie ste presvedčený, že ste našli dieru na trhu, inšpirujte sa najväčšou databázou podnikateľských nápadov v Česku a na Slovensku.