Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO!
Či už vstupujete na trh alebo máte rozbehnutý fungujúci biznis, analýza konkurencie je ideálny nástroj na monitorovanie trhu a zároveň získanie väčšieho počtu zákazníkov.
Vďaka nej sa dozviete dôležité informácie, čo na trhu vašim konkurentom funguje a čo nie, takže sa poučíte z chýb tých druhých.
Ak teda chcete vstúpiť na trh alebo už máte zabehnutú spoločnosť, konkurenčná analýza vás dokáže poriadne naštartovať!
Konktaktujte konkurenčné spoločnosti, tvárte sa ako ich zákazník a zistite, čo vám vlastne ponúkajú, ohodnoťte ich komunikáciu s vami ako so zákazníkom a inšpirujte sa z ich konkrétnych ponúk a nápadov.
Zistite úplne všetko, čo sa dá:
Ceny, počet produktov/ služieb, dodatočné služby, prístup k zákazníkom, akvizičné kanále, miesta pôsobnosti, spôsoby predaja a všetko ostatné, čo vám dáva zmysel.
Nájdite si zákazníkov vašej konkurencie a kontaktujte ich s dotazmi na ich skúsenosti s danou konkurenčnou firmou.
Zistite, prečo si ju zákazníci vybrali a aké majú v rozhodovaní preferencie a postup pri výbere svojho dodávateľa.
Jednoducho zistite úplne všetko, čo je pre vašu cieľovú skupinu dôležité a čo by ich eventuálne presvedčilo prejsť k inej spoločnosti.
Poznatky z predchádzajúcich dvoch krokov použite pri kontaktovaní svojich potenciálnych zákazníkov.
Ponúknite im to, čo u vašich konkurentov na trhu funguje a to, čo ste zistili v 2. kroku pri dotazovaní ich zákazníkov.
Napríklad agentúra Rival Up (ktorá sprostredkúva analýzy trhu a konkurencie) v treťom kroku postupuje taktiež veľmi krátkym dotazníkom.
Zistí tak problémy a preferencie zákazníkov a na konci dotazníku im na základe zistených dát predstaví riešenia, ktoré hľadajú a ponúka ich práve firma, ktorá si nechala spraviť analýzu konkurencie.
Následne im pošle informácie priamo do emailu, prípadne rovno dohodne schôdzku s obchodným zástupcom klienta.
Vďaka všetkým informáciám, ktoré sa takto dozviete od súčasných konkurentov a potenciálnych zákazníkov vytvoríte „neodolateľnú ponuku“ – niečo na čo vaši zákazníci jednoducho nemôžu povedať nie.
Okrem toho, že vám táto analýza konkurencie napovie, čo na trhu momentálne funguje a čo skutočne chcú vaši potenciálni zákazníci, ešte aj preberiete súčasných zákazníkov vašim konkurentom.
Chcete vstúpiť na trh? Urobte si analýzu konkurencie!
Neodporúčame vám vstupovať na trh bez toho, aby ste vedeli, či je po vašom produkte alebo službe dopyt (drvivá väčšina nových startupov neuspeje práve kvôli tomu).
Chcete zvýšiť predaje? Urobte si analýzu konkurencie!
Nemusíte vymýšľať koleso, ktoré je už vynájdené. Inšpirujte sa od súčasnej konkurencie a zároveň zistite, čo chcú vaši zákazníci (nikto vám to predsa nepovie lepšie ako oni).
Ak máte dostatok času a veríte, že dokážete získať dôležité dáta sami, pustite sa rovno do toho pomocou 3 krokov, ktoré sme vám predstavili v tomto článku.
Ak si však chcete byť istý, nechajte to za vás urobiť profesionálov s dlhoročnou praxou.
Osobne máme skúsenosti s agentúrou Rival Up, ktorú vám môžeme s čistým svedomím odporučiť.
Chcete prísť na trh s niečím prevratným, čo na slovenskom trhu ešte nie je? Pozrite si stovky nápadov na podnikanie. 👇
Získajte prístp do najväčšej databázy nápadov na podnikanie.