Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO! 🔥

Je váš nápad na podnikanie dobrý? Tu je 5 ukazovateľov, že NIE JE…

13.9. 20202041x

Ak ste si prečítali našu databázu nápadov alebo ste dušou podnikavec a máte viac ako 1 nápad na podnikanie, mali by ste vedieť vyhodnotiť, do ktorého sa pustiť.

Každá nová požiadavka spotrebiteľov, každá nová technológia a každý nadchádzajúci trend spolu podnecujú nové, ambiciózne a na prvý pohľad bláznivé podnikateľské nápady.

A aj keby ste sa chceli venovať všetkým týmto príležitostiam naraz, priznajte si to: nemáte na to čas (a vaša energia sa tak či tak vynaloží efektívnejšie na jeden „víťazný“ podnikateľský nápad).

Ako teda v rozbúrenom mori rôznych nápadov na podnikanie zistiť, ktorý je ten správny? … a ktorý pravdepodobne zlyhá?

Samozrejme, vždy sa nájdu výnimky, ale tu je 5 veľmi silných ukazovateľov, že váš biznis nápad nie je až taký skvelý.

1) Po produkte alebo službe nie je dopyt

Bez ohľadu na to, aký „cool“, nevídaný alebo skvelý si myslíte, že je váš nápad na podnikanie, ak neexistuje skutočný problém, ktorý vaša firma vyrieši, pravdepodobne s ním ďaleko nezájdete.

Pred tým, ako sa teda vôbec bezhlavo pustíte na trh, spravte si analýzu trhu a konkurencie!

A to napríklad s pomocou profesionálnej agentúry (osobne vám môžeme odporučiť napríklad Rival Up) alebo svojpomocne sedliackym rozumom.

2) Ľudia nie sú ochotní zaplatiť toľko, koľko potrebujete

Profitabilný biznis má jednoduchú matematiku: Malo by prísť viac peňazí, ako ísť von, a ak sa tak nestane, mal by tento negatívny tok trvať len krátke časové obdobie, pretože z dlhodobého hľadiska vaša firma skrachuje.

Vaše podnikanie vám však nemusí vždy vynášať tony peňazí, výkyvy výnosov a výdajov sú úplne bežné.

Ale ak čísla nedávajú vôbec žiadny zmysel – ak sú priebežné režijné náklady vyššie než to, čo si vaša cieľová skupina môže dovoliť zaplatiť – veci sa určite nevyvinú správnym smerom.

Takže buď nájdite lacnejší produkt alebo cieľový trh, ktorý si môže dovoliť vašu vysokú cenu.

Jednoducho povedané, váš produkt vám musí prinášať zisk za cenu, ktorú je vaša cieľová skupina ochotná zaplatiť.

3) Potenciálni investori vám nevenujú pozornosť

Každá firma potrebuje hotovosť. Bez prevádzkových prostriedkov je podnikanie ako auto bez benzínu, možno stále existuje, ale nikam nesmeruje.

Podľa prieskumu spoločnosti CBInsights, až 29 % malých podnikov zlyhá, pretože im chýbajú peniaze.

Z tohto dôvodu môže byť prezentácia vášho nápadu na podnikanie potenciálnym investorom kľúčovým ukazovateľom toho, či je váš nápad dobrý alebo nie.

Ak ste teda nápad investorom „nepredali“, skúste sa zamyslieť nad tým, či ho dokážete predať svojim cieľovým zákazníkom.

4) Dopyt po vašom produkte alebo službe závisí od aktuálneho trendu

Pamätáte si fidget spinnery? Tie malé nepatentované hračky na točenie, pre ktoré sa išla generácia Z zblázniť?

Tieto hračky mali životnosť vyhľadávania, ktorá v Google Trendoch vyzerala takto.

trendy v podnikaní

Záujem o fidget spinnery vrcholil medzi 30. aprílom a 7. májom 2017. Rovnako rýchlo však potom upadol do zabudnutia.

O váš produkt alebo službu musí byť dlhodobý záujem.

5) Iné firmy to tu skúsili… a zlyhali

Takmer v každom meste nájdete lokality, v ktorých sa striedajú podniky ako na bežiacom páse.

Jedna kaviareň tam skrachuje, tak príde ďalšia a keď skrachuje aj tá, tak príde nový majiteľ a otvorí tam bar, ktorý skrachuje taktiež.

Vyhnite sa týmto „mŕtvym“ miestam a otvrte svoj biznis v lokalite, ktorá dáva zmysel.

Pretože aj s dokonalým nápadom vám to nemusí výjsť, ako si vyberiete nesprávne miesto.

To isté platí aj v online prostredí, ak vidíte, že niečo nefunguje, vyhnite sa tomu a nájdite si niečo lepšie.

Tip na záver ?

Ak chcete byť v dnešnom „online“ svete podnikania úspešný, dajte si záležať na tom, aby bola vaša cieľová skupina ľahko zamerateľná (napríklad cez platformu Google alebo Facebook/ Instagram).

Tieto platformy vám ako firme ponúkajú možnosti zacielenia, ktoré nikdy v histórii ľudstva neboli možné!

Ak si teda vyberáte, do ktorého podnikateľského nápadu sa pustiť, radím vám sa prikloniť k takému, ktorý viete úplne presne zamerať na vášho ideálneho zákazníka.

Ten správny nápad na podnikanie

Pevne veríme, že bol pre vás tento článok hodnotný a pomôže vám s výberom toho správneho podnikateľského nápadu.

Ak však nápad na podnikanie stále nemáte, prelistujte si najvačšiu databázu nápadov na podnikanie v Česku a na Slovensku.