Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO! 🔥

Prečo je súčasná (KORONA) kríza ten najlepší čas, kedy začať podnikať

21.11. 20203242x

Prečo začať podnikať práve teraz?

Vravíte si, že počas krízy by začal podnikať iba blázon?

Mýlite sa a my vám teraz prezradíme prečo…

Pár faktov na úvod

Viete, čo majú spoločné spoločnosti ako General MotorsBurger KingCNNUber a Airbnb?

Všetky boli založené počas hospodárskej krízy.

General Motors – 1908 (finančná panika z roku 1907)

Burger King – 1953 (recesia)

CNN – 1980 (inflácia v USA dosahovala až 15%)

Airbbnb – 2008 (globálna finančná kríza v rokoch 2007-09)

Uber – 2009 (globálna finančná kríza v rokoch 2007-09)

Tieto firmy a mnohé ďalšie sú dôkazom toho, že tie najsilnejšie spoločnosti môžu vznikať práve počas krízy, pretože zložité ekonomické prostredie ich robí tvrdšími a svižnejšími pre ďalšie roky.

A naviac je momentálna kríza úplne iná ako tie predošlé, pretože je vyvolaná pandémiou a tým pádom pominie v momente, keď pominie pandémia. Čo bude podľa najnovších informácií čoskoro.

Čísla hovoria jasne

Podľa štúdie Ewinga Mariona Kauffmana Foundation z roku 2009, bolo až 57 % spoločností Fortune 500 založených práve počas krízy.

7 veľmi silných dôvodov, prečo začať podnikať počas krízy

7 veľmi silných dôvodov, prečo začať podnikať počas krízy

Teraz, keď už viete, že úspešné firmy vznikajú najmä počas hospodárskych kríz, môžeme sa pustiť do 7 dôvodov, prečo by ste mali začať podnikať teraz a prečo je momentálna situácia príležitosťou.

#1 Nové problémy

Recesie spôsobujú problémy. A problémy tvoria príležitosti.

Vďaka tomu môžete prísť so službou alebo produktom, ktorý rieši problém, ktorý tu doteraz ani nebol.

A vďaka tomu budete prvý (alebo jeden z prvých) na trhu.

#2 Na trh vstupuje menej konkurencie

Zdravá hospodárska situácia priťahuje viac konkurencie. Založeným firmám sa darí a podnikať chce začať čoraz viac nových podnikateľov.

Toto všetko sa v kríze zdanlivo vyparí, ale v skutočnosti to ponecháva priestor tým, ktorí sú ochotní využiť šancu.

Skutočnosť, že pri vstupe na trh budete mať menšiu konkurenciu, je jednou z hlavných výhod začatia podnikania počas krízy.

Nemusíte sa báť, že noví hráči využijú rovnakú stratégiu ako vy a namiesto toho sa môžete sústrediť na zavedenú konkurenciu (ktorá mimochodom tiež do určitej miery mizne).

#3 Inteligentní investori chcú investovať

Ak potrebujete financovanie kvôli nákladom na stroje a zariadenia, ktorým sa nedá vyhnúť, máte väčšiu šancu, že získate investora ako keď zrovna nie je kríza, pretože bežní ľudia sa boja začať podnikať, čím máte omnoho nižšiu konkurenciu v boji o investorov.

A naviac si chytrí investori veľmi dobre uvedomujú, že v každej kríze je skrytých nespočet príležitostí, ako zarobiť.

#4 Lacnejší materiál a služby

Vzhľadom na to, že firmy predávajú menej, musia znižovať svoje ceny, aby prežili a práve preto si môžete ich služby a produkty kupovať lacnejšie, čo je ideálne na začiatok vášho podnikania.

#5 Lacnejšia pracovná sila

Keďže mnoho ľudí prišlo o prácu a je náročné si nájsť novú, ľudia sú ochotní pracovať za menej ako počas hospodárskeho rastu.

Môžete tak získať veľmi kvalitnú pracovnú silu za zlomok toho, čo by vás to stálo, keby kríza nebola.

#6 Lacnejší marketing

Počas pandémie Covid-19 bol zaznamenaný dramatický pokles reklamných sadzieb.

Prečo?

Pretože mnoho firiem z trhu odišlo a mnoho ďalších v tejto dobe neinvestuje do reklám, vďaka čomu nie je preplnený reklamný priestor, čo pre vás automaticky znižuje cenu za inzerciu.

Využite túto príležitosť na budovanie vašej značky.

#7 Trh sa čistí

Ak ste niekedy v niečom chceli začať podnikať, ale vraveli ste si, že dané odvetvie je príliš preplnené, to všetko sa zmenilo v momente, keď začala momentálna „korona“ kríza.

Slabé firmy skrachovali a prežili iba tie silné, čo trh vyčistilo od konkurencie.

Práve vďaka tomu vzniká obrovská príležitosť pre nové firmy s kvalitnejšími službami pre zákazníkov.

Nebuďte ovca

Zamyslite sa nad tým, čo ste si práve prečítali a vykročte zo stáda.

začať podnikať sa oplatí

Najlepšia doba na podnikanie bola pred 20 rokmi, tá druhá najlepšia je teraz

Takže ak premýšľate nad podnikaním, nebojte sa toho.

Stačí vám dobrý nápad, ktorý môžete rozbehnúť zo svojho domu a kľudne môžete podnikať už zajtra.

Viac ako 1600 nápadov na podnikanie, ktoré úspešne fungujú počas pandémie a krízy nájdete v našej databáze.

Niektorí na kríze chudobnejú, iní extrémne bohatnú

Ku ktorej skupine sa pridáte vy?