Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO!
Chcete podnikať v malom meste na Slovensku, ale nemáte nápad? Čítajte ďalej a dozviete sa, čo je momentálne trendy a v čom sa oplatí podnikať aj v našich končinách.
V tomto blogu Vám dáme 10 tipov na podnikanie, v čom začať podnikať v malých mestách na Slovensku.
Čítanie blogu vám nezaberie viac ako 8 minút, takže sa môžete pohodlne usadiť a inšpirovať sa.
TIP – nečítajte len nadpisy, pozorne si prečítajte celé nápady.
Ľudia milujú víno! No tiež milujú rôzne aktivity a pocit, že sa naučili niečo nové. Čo tak spojiť tieto 2 veci a ponúkať workshopy, kde budete ľudí učiť maľovať, kresliť, modelovať sochy alebo vytvárať keramiku pri poháriku vínka.
Bol by to skvelý relax, pri ktorom by ľudia mohli tvoriť umenie. Garantujem vám, že ak sa vám na niečo takéto prihlási akákoľvek žena, na druhý deň to budú vedieť všetky jej kolegyňe a kamarátky v danom meste alebo dedinke.
Poznáte vo vašom okolí kaviareň, kde si môžete objednať kávu napríklad s príchuťou cookies alebo bielej čokolády? Otvorte si niečo takéto vo vašom lokáli! Som presvedčený, že vaša cieľová skupina (dievčatá a ženy do 40 rokov) si takéto miesto zamilujú.
Výhodou je hlavne to, že sa odlíšte od všetkých ostatných kaviarní vo vašom mestečku, takže sa o vás bude rozprávať a veľmi rýchlo sa o vás všetci dozvedia.
Základ v dnešnom svete podnikania je sa odlíšiť.
Kvôli pandémii COVID-19 sa všetok biznis presunul do online priestoru. Ak vás bavia sociálne siete, tak máte skvelú možnosť to využiť! Oslovte miestne firmy, ktoré sa do onlinu nevyznajú a ponúknite im svoje služby. Založte im FB a IG profily a komunikujte s ich zákazníkmi. Tvorte zaujímavý obsah a prilákajte im nových zákazníkov. Po takýchto službách je momentálne väčší dopyt ako kedykoľvek predtým.
Ak sa pýtate, s čím podnikať v malom meste, toto je úžasný nápad, ktorý na Slovensku nemá konkurenciu! Pizza je druh rýchleho občerstvenia, ktorý má jednoducho každý rád. Firmy dodávajúce pizzu tak neklesnú ani v recesii, pretože tento pokrm je lacný a ľudia si ho môžu jednoducho objednať až domov. Buďte však vo vašom mestečku výnimočný! Garantujte niečo, čo žiadna iná donáška pizze negarantuje.
Napríklad, že ak vašim zákazníkom nepríde pizza do 30 minút, tak jedia ZADARMO! V malom meste nie je žiadny problém takýto záväzok dodržať a práve preto je to skvelý nápad na podnikanie v menších mestách. Skúste to a uvidíte, ako sa o vašej firme začne rozprávať!
Práve s týmto koncepotom v USA prerazila firma Domino’s Pizza.
Najlepší marketing je ten, ktorý sa šíri sám od seba ústnym podaním od zákazníkov.
Podľa odborníkov je v súčasnosti dopyt po lacných posilňovniach, v ktorých si môžete kúpiť mesačné predplatné. Otvorenie posilňovne môže stáť 30 – 100 tisíc EUR. Nie každý podnikateľ si však môže dovoliť takúto investíciu, takže je najlepšie venovať pozornosť nejakému „domácemu“ formátu v hodnote do 30 tisíc EUR.
To znamená otvoriť malú posilňovňu v menších priestoroch, ktorá je ľahko dostupná vašim zákazníkom. Výhodou pre vás je, že sa pomaly dostávame do obdobia recesie a ľudia chcú šetriť, takže radšej využijú lacnejšiu „mini“ posilňovňu ako tú drahšiu.
Viete o tom, že zmrzlinové auto je poriadny biznis? To isté platí pre stánok s hot-dogmi! Predaj „rýchlych potravín“ je jedným z odvetví, ktoré jednoducho nikdy nezmiznú. Ak naozaj chcete predávať hotové jedlá, nepotrebujete priestor s vysokým mesačným nájmom.
Jedným z najlepších nápadov potravinárskeho podnikania pre ľudí s malým kapitálom je práve použitie nákladného auta alebo stánku. Úspech alebo neúspech tohto podnikania závisí primárne od vašej polohy.
Slováci a Česi majú počas recesie tendenciu obmedzovať drahšie alkoholické nápoje, to však neznamená, že ľudia prestávajú piť. Predaj vína z fľaše v reštauráciách v roku 2009 prudko poklesol, rovnako ako aj príjmy barov a reštaurácií, ale veľkoobchodníci s pivom, vínom a likérom urobili počas poslednej recesie obrovské tržby.
Otvorte si veľkoobchod s alkoholom.
Propagácia webových stránok na Googli je momentálne dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Mnohé firmy, ktoré online doteraz neriešili, kvôli okolnostiam začali a to je skvelá príležitosť pre SEO expertov, ktorí dokážu dané weby dostať na čo najvyššie miesta vo vyhľadávaní.
Ak však chcete uspieť v tomto odvetví, musíte si prečítať množstvo blogov a kníh a spraviť si pár online kurzov. Následne vám stačí osloviť lokálne firmy a váš biznis sa môže rozbehnúť. Výhodou tohto druhu podnikania je malá konkurencia v malých mestách a na dedinách.
Jednou z kategórií malých firiem, ktoré v poslednom období zažili úspech v ére koronavírusu, sú autokiná. Keďže sú štandardné kiná považované za menej bezpečné, pretože povzbudzujú stovky ľudí, aby sa zhromažďovali v malom priestore, autokiná umožňujú ľuďom, aby sa zúčastnili predstavenia z vlastného auta a poskytli rodinám a párom zaujímavý zážitok.
Výhodou tohto typu podnikania je malá až žiadna konkurencia a to, že autokino môžete bez problémov ponúkať počas celého roka, nie je to len sezónna záležitosť. Skvelé je aj to, že ak niečo takéto otvoríte v malom meste, všade sa to rozkríkne a bez veľkej propagácie sa o tom všetci obyvatelia mestečka rýchlo dozvedia.
Jediné, čo potrebujete, je veľké parkovisko alebo priestor, kde môžu vaši zákazníci parkovať s autami a veľké plátno.
Otvorte si bar, kde sa budú mať možnosť ľudia zabaviť aj ináč ako len rozprávaním sa a pitím. Nakúpte PS alebo XBOX konzoly (aspoň 2), biliard alebo kalčeto a pár ďalších hracích automatov ako napríklad pinball alebo basketbalové koše na čas (také, aké nájdete v zábavných parkoch), boxerské vrece, ktoré sa spustí po vhodení peňazí a merá vašu silu a podobné zábavné stroje, ktoré ľudia milujú. Osobne poznám ľudí, ktorí podobné podniky vlastnia a verte mi, že sa vôbec nemajú zle.
Ak nič podobné vo vašom malom mestečku nie je, nemáte na čo čakať.
V tomto blogu sme vám ponúkli pár kreatívnych nápadov na podnikanie v malom meste, ak ale hľadáte nápady na podnikanie na dedine, môžete si prečítať náš predošlý blog, v čom začať podnikať na dedine.
Ak však chcete skutočne začať podnikať, získajte prístup do najväčšej databázy podnikateľských nápadov v Česku a na Slovensku, kde tiež nájdete úspešné startupy zo zahraničia a marketingové techniky, ktoré vám pomôžu úspešne rozbehnúť váš nový projekt.
Prečítajte si ďalších 15 zaujímavých nápadov na podnikanie ZDARMA.