Pridajte sa k 17,000+ odberateľom - Získajte E-book: Ako hľadať diery na trhu ZADARMO! 🔥

Čo čítať v karanténe? 7 tipov, ktoré 100% naštartujú váš biznis!

22.3. 20202818x

Využite situáciu vo svoj prospech a čítajte

Neviete, čo robiť zatvorený doma v karanténe? Vzdelávaje sa. Čítajte a učte sa. To je tá najrozumnejšia investícia, ktorú momentálne môžete spraviť (nie, že by inokedy nebola).

Ako budúci alebo súčasný podnikateľ si v prvom rade musíte uvedomiť (a verte mi, že dosť veľa podnikateľov si to aboslutne neuvedomuje), že vašou úlohou je starať sa o predaj vášho produktu a nie vylaďovať nepodstatné drobnosti ohľadom vášho produktu (a tým nechcem povedať, že produkt nie je dôležíty, práve naopak, je extrémne dôležitý!).

Mám však na mysli to, že bez ohľadu na to, v akom odvetví ste, akonáhle máte niekoľko členov tímu a chystáte sa rozšíriť svoju firmu, už nie ste stavbár, pekár alebo IT špecialista. Ste marketér. Osud vašej firmy nespočíva iba v tom, že máte najlepší produkt alebo službu, ale vo vašej schopnosti produkt alebo službu predať. Preto je dôležité delegovať, čo sa dá a primárne sa venovať predaju.

Práve preto sme pre vás pripravili 7 jedinečných marketingových knižiek, ktoré dokážu vaše podnikanie dostať nie na iný level, ale do úplne inej galaxie. To vám garantujem.

1) Sell like crazy (Sabri Suby)

Ak premýšľate o online podnikaní alebo o podnikaní, v ktorom chcete propagovať vaše služby na internete (čo by ste mali robiť takmer v každom biznise) a mal by som vám odporučiť jednu knižku, bola by to práve táto.

Je to kniha o moderných marketingových stratégiách, ktoré je možné aplikovať takmer na každé odvetvie. Sabri Suby je majiteľ najväčšej marketingovej agentúry v Austrálii, ktorú vybudoval zo svojej detskej izby bez kapitálu. Tento človek presne vie o čom hovorí a je pre mňa až nepochopiteľné, že tieto praktiky v našich končinách takmer nikto nevyužíva.

2) This is marketing (Seth Godin)

Seth Godin je žijúca legenda marketingu. Je to človek, ktorý rozbehol nespočet firiem, ktoré každoročne generujú miliónové obraty. Za svoje pôsobenie napísal mnoho knižiek a odporúčam vám prečítať si úplne všetky a robiť si z nich poznámky. No jeho posledná kniha, This is Marketing, je v podstate zosumarizovanie všetkých predošlých kníh. Dá vám úplne iný pohľad na to, ako vybudovať firmu od nuly a prečo to drvivá väčšina podnikov robí zle. Je to jedna z najlepších knižiek o marketingu, aké som kedy čítal.

3) Scientific advertising (Claude C. Hopkins)

Táto úžasná kniha má už takmer 100 rokov, konkrétne bola napísana v roku 1923 priekopníkom v marketingu, ktorý si už vtedy uvedomoval, že bez vedeckého merania iba hádate, čo na zákazníkov funguje a čo nie. Je to otec „data driven“ marketingu, ktorý v dnešnej dobe robia všetci rozumní podnikatelia a marketéri. Čítanie tejto krátkej, ale o to výstižnenejšej knižky vám prezradí úplne základy marketingu, na ktorých treba stavať, no mnoho podnikateľov na ne úplne zabúda.

4) Jab, jab, jab, right hook (Gary Vaynerchuk)

Verím, že tohto pána vám nemusím predstavovať, je to jeden z najúspešnejších podnikateľov súčasnosti, ktorý napísal skvelú knihu na tému sociálnych sietí. Osobne si myslím, že je to nadčasová kniha, ktorá sa dá aplikovať na akúkoľvek socálnu sieť a ak má vaša značka prítomnosť na Facebooku, Instagrame, LinkedIne, Pintereste, Twitteri alebo kdekoľvek inde, prečítajte si ju! Je v nej kopec praktických príkladov a ako bonus sa veľmi ľahko a dobre číta, pretože je plná obrázkov a praktických tipov.

5) Neuromarketing (Patrick Renvoise)

Táto extrémne praktická kniha mi ako marketérovi a podnikateľovi dala neuveriteľne veľa. Odporúčam ju prečítať úplne všetkým, vrátane riaditeľov, manažérov, obchoďákov a všetkých, ktorých sa aspoň minimálne dotýka predaj produktov a služieb.

Geniálny neurológ a marketingový špecialista, ktorý prepojil tieto dve oblasti v knihe popisuje, prečo sú v marketingu dôležité emócie a ako ich u svojich zákazníkov vyvolať. Obzvlášť odporúčam prečítať ľuďom v B2B sektoroch. Knižka je plná vedeckých experimentov viazaných na fungovanie ľudského mozgu.

6) Pre-Suasion (Robert Cialdini)

Robert Cialdini je expert na komunikáciu a presviedčanie. Je profesorom psychológie a marketingu na Arizona State University v USA. Jeho najnovšia kniha Pre-Suasion (Pred-Sviedčanie) je plná psychologických zákonov, ktoré sú overené jeho vlastnými psychologickými experimentami a príkladmi z histórie. Keď knihu začnete čítať, ponoríte sa do nej tak hlboko, že nebudete vedieť prestať.

7) Conversion code (Chris Smith)

Online marketingovou knižkou sme začali a tou aj skončíme. Neil Patel (uznávaný marketér) o tejto knihe napísal: „Ak potrebujete vyššiu návštevnosť, viac potenciálnych zákazníkov a viac predajov na vašom webe, prečítajte si Conversion code„. S týmto výrokom sa 100% stotožňujem, je to praktická kniha plná výbornýcyh tipov, ktoré fungujú.

Teraz už viete, čo čítať v karanténe

Toto je 7 neuveriteľne obohacujúcich kníh, ktoré si môžete kúpiť za pár EUR cez Amazon alebo kdekoľvek inde. Ich hodnota je neporovnateľne vyššia, a ak ste nevedeli, čo čítať, keď vonku zúri pandémia, teraz to už viete a navrhujem vám sa do toho rovno pustiť. Osobne vám garantujem, že nebudete ľutovať ani jednu sekundu čítania.

V prípade, že premýšľate o podnikaní v momentálnej situácií, môžete si prečítať náš predošlý blog o nápadoch na podnikanie v období pandémie.

Hľadáte nápady na podnikanie?